Selasa, 14 Disember 2010

Serbuk Kopi & Susu Tepung

Salam u all.....
wah dah dekat seminggu aku xupdate blog....
aku duk bz baca blog org smpy lupe nk update blog sendiri...hikhikhik
pe dar aku nie???
sbnrnye aku enjoy baca blog2 org laen.....
nk tau x sbb pe???
sbbnye myb dorg nie dh senior n pakar dlm tulis2 blog nie n pndi mengarang....
n dorg nie bnyk idea....
aku rasa la kan sape yg pandai mengarang dlm blog, leh la mohon utk jd penulis...hikhikhik
duit masyuk tue tp perah otak la utk dptkan idea2 yg best n menarik minat pembaca...

Tentu kowg sume pelik ngn entry aku kali nie...
pe kena mengena serbuk kopi n susu tepung nie....
Kowang sume tau x bnyk sbnrnye kegunaan serbuk kopi nie....
bukan setakat minum n dpt hilangkan mengantuk tau....
utk kecantikkan pon blh tau....
mesti kowg pelik kn... btol x???




Mcm nie la, ade kawan aku nie bgtau aku yg serbuk kopi nie blh melembutkan kulit...
aku terkezut mendengarnye...
aku ckpla aku xpercaya,xkanla serbuk kopi leh lembutkan kulit2 kiter nie...
setahu aku kopi utk diminum hilangkan ngntuk tp blom penah aku dgr serbuk kopi leh menjadikan kulit licin....
nie 1st time dengar...

Utk kepastian sama btol or xbtol, pe kata kowg2 sume try???
xslh pon mencuba, tol x???
ok, cara2nye bergini....
1st kowg ambik serbuk2 kopi n sapukan pada tangan kowg....
kowg urut2 n sapukn pd kedua2 belah tgn kowg
biarkan dlm 5 minit kemudian kowg cuci la tgn2 kowg tue...
dan kowg akan dpt keputusannye.....
dan keputusannya mmg tgn kowg akn licin...
kalo xpercaya silalah try....hikhikhik
bkn setakat kat tgn jer,kaki,bdn, n blh jadi serbuk kopi nie juga blh jd scrub kot....hikhik



Susu tepung bkn saje utk diminum tp blh juga digunakan utk kecantikkan...
bukan sahaja utk baby tp utk org dewasa juga...hikhikhik
bagaimana susu tepung blh digunakan utk kecantikkan???
mcm nie, kowg bancuh ckit susu tepung....
kemudian kowg sapukan pada muka kowg....
ble dh lama sikit kulit muka kowg akan tegang n melekit...
biarkan selama 5 minit, kemudia kowg bilas dgn air...
kowg pasti akan dpt kulit yg licin.....
bukan licin jer tp manis pun ade, sbb kowg dah sapu susu kat muka, susu kan manis....hikhikhik
kalo nk tau keputusannye btol or x???
silalah mencube....

P/S :ilmu patut dikongsikan bersama2... ;)

kalo kowg suke entry nie sila klik like ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan