Isnin, 20 Disember 2010

Akibat Org Degil

Kowg mesti pelik ngn tajuk aku kali nie kn???
tajuk entry kali nie simple ajer...huhuhu
aku nie umur je dh besar tp degilnye yg amat2 sgt.....huhuhu
disbbkan kedegilan aku yg amat sgtla aku jadi mcm nie tau...huhuhu

Dah 3 ari aku sakit...
terlantar kat atas katil jerk...
xde org nk kasian kat aku....
ye la, sapew nk kesian kat dak yg degil kn2????
org pun naik menyampah kowt ngn aku....huhuhu ;(

Kalo kowg nk tau aku nie, ade sakit gastrik....
tp sejak 2 menjak nie aku xde selera nk makan....
menjamah makan sikit pon x???
tp kdg2 mkn gak la...itu pon lewat mlm baru aku mkn...huhuhuhu

Nak dijadikan citer ari sabtu baru nie,
aku di serang sakit gastrik akibat xmkn mlm n pg....
ptg sabtu tue aku dh sakit2...
kaki dah mengeletar....
dah beselimut bagai...kesejukkan...huhuhuhu

Mak n ayah plak, xde kat umah...
adik aku plak sedap2 je tdo...
akak dia sakit pe pun dia xpeduli...
nagis la aku sorg2 thn sakit...
cepat aku call mak suh balik, tlg aku...
aku msg org kesygn aku pon xdpt tlg sbb dia kat penang....

Sampai jer mak aku kat umah teros bwk g hsptl....
hsptl lak xtrima aku sbb aku bkn emergency....
dowg cume trima org yg nk mati,nyawa2 ikan,yg skt serius....
nk je aku nyumpah2 hospital or maki2.....
aku sakit gastrik dgn bdn lemah, xleh jln, ayh aku yg dukung still x emergency ker???
aku pun ade gak rasa mcm nk mati...huhuhuhu

Alih2 ayah aku bwk aku poliklinik ajer....
dptla ubat dr poliklinik nie....
balik umah,mkn nsk ckit mam ubat n rehat....
mlm tu plak,mcm2 aku rasa nk makn tp....
asal mkn jer rasa nk muntah...
tp xmuntah2 pon...huhuhuhu

Dlm kul 12 aku mam roti ngn air teh,
time nie brula btol2 aku muntah....
yg mak aku mara sbb muntah memancut2 abis carpet mak aku...
bisingla dia marahkan aku....
bis tue dah nk muntah,nk wat cam ner kn...huhhuhuhu
mak, k.cik mintak maap,jnji xwat lg mcm nie....huhuhuhu

Aku rasa selesa skit pas muntah....
nyenyak gak la aku tdo....
dlm aty n otak aku x abis2 pk n menyesal akibat xmkn...
aku jnji dgn diri aku xkan wat mcm nie lg...
kalo xlalu mkn pon aku akan mkn ckit jer...huhuhu

Sok pg2, mak n ayah aku nk anta adk aku balik Taiping...
adik aku still blaja lg kat taiping...
ayah n mak aku anta aku kat umah opah aku...
mmg kebiasaannye kalo aku sakit opah aku yg jaga....
opah aku jer yg memahami nk jaga aku mcm ner...huhuhu

Kalo kowng nk tau bkn senang nk jaga aku time aku sakit...
time skt nie la aku dok nk mkn mcm2....huhuhu
cib bikla opaha kau ade lg n masih larat nk jaga cucu dia yg sakit n bnyk ragam...
nk tgn di picitla, urut belakang la,urut kaki yg lenguhla....
kecian kat opah aku....
opah2,yan jnji xwat mcm nie lg...
yan jnji akan mkn n jaga diri...huhuhuhu

Td abg aku xkojer...
dia cuty, aku suh dia bwk aku g klinik biasa aku pergi...
mkn ubat poliklinik tu x de kesan pe pun...
still ade angn kat bdn aku lg...huhuhu

so aku g jmpe dr kat klinik aku bese pergi...
aku pon mntk mc skali....
opah aku ckp kat doktor kasi vitamin utk selera mkn....
aku tang vitamin2 nie yg mls nie....
aku bkn suke sgt mam vitamin....huhuhu
bkn vitamin jer pe2 jenis ubt pun aku xsuke..
sbbnye aku takut mkn ubat...huhuhuh


Ubat yg kali nie mmg rasi ngn aku...
aku dah bik...
dh xde angin2 lg...wah cukup selesa...
dh blh senyum2....sembang2.....gelak....jln2.....
kalo x tue, terlantar je kat katil....
nk jln pon ssh....
nk mkn pun rasa xnk mkn...huhuhuhu

Alhamdulillah skrg aku dh makin sihat....
aku dh mula rasa selesa dgn diri aku....
yes!!!yes!!!! aku dh sembuh.....
Amin.....

P/S : Emak n bapak k.cik jnji xdgl lg....Opah n Awe yan dgr ckp opah n m.we...Org kesygnku... Syg jnji xkan degil lg....Emak, bpk, oph, awe, n org kesygnku m.maap bnyk2 jnji xwat lg n akan jaga kesihatan bik...

kalo kowg suke entry nie silalah klik like ;)

1 ulasan: