Ahad, 5 Disember 2010

Pusing2 smpy Poning

Penat gler rasanya ari nie....
xterlarat teman dh ghasenye....fuhhhhh.... lotih2
ntah pe yg lotih ntah..lotih pasal smlm kowt....huhuhu
pusing2 smpy poning2 teman...
pe ke hal nye?? aku nie erk....hikhihik

Wah2 dah terkeluar loghat perak teman....hikhikhik
besela anak jati perak...hikhik
kowg2 mesti tertanya2 nape entry aku kali nie tajok mcm pelik jer.....
slalu tajok pelik2 nie la org suke baca???
tp btol ker?? nthla no komen... (mcm artis la plak)

Ri nie ade 2 kenduri kawen yg perlu dihadiri...
satu kenduri di seri iskandar n satu lg di behrang tanjong malim....
di sbbkan aku nk jmpe sgt2 dgn kwn2 poli n normi yg dah lama sgt aku xjmpe....
so kami decide utk g kenduri seri iskandar dulu then baru g behrang....
sblm g kenduri kat seri iskandar, aku singgah jap tgk m.cik aku yg sakit kat hospital...
lg pon tunang aku blom melawat m.cik aku lg sbb dier bz kursus kat kl....huhuhu


otw ke rumah Raudhah

Nak di jdkan citer, dlm perjalanan brula aku teringt yg aku penah g umah raudhah sekali ajer...
aku suh kwn2 aku dr kl tggu aku kat maner2 la....
pd mulanye dowg tggu tp akhirnya dorg call aku n kata nk g dulu....
memandangkan aku sian kat dowg sbb kena tggu lama, so aku kata kowg g la dulu...
ade rezeki dptla kiter jmpe kat sana...huhuhuh

Akhirnya sampai juga aku di rumah Raudhah...
nk kata sesat x la sesat cume terlajaq jalan jerk....hikhik
maklumlah sekali jer aku g umah raudhah time study dulu...
sejak keje nie blom penah g lagi....
nk drive ke rumah adah aje je yg mghalang...huhuhuhuhu

Masuk2 je Felcra Nasaruddin, nmpk tenang jerk...
tunang aku plak sukakan suasana kg...
xabih2 ckp cantik, cantik n cantik...
cib bik r dia kata umah yg cantik, kalo dia kata awek2 yg cantik.....
tau r nasib dier...hahahaha
sapew xsyg tunang wooooo....hikhikhik

Aku ingatkan k.Seha yg duduk sambut tamu....
ghupe2nye kawan aku sendiri raudhah.....
dh len dah dier...cntik berjubah n bertudung labuh....
kan best kalo aku pon mcm tue...
tp layakkah aku memakai mcm tue???
blom masanye lg kowt....

Tema umah adah warna hijau...
hijau yg cntik n seperti besela, aku kan obses pd warna hijau....
aslkan hijau daun pucuk pisang, bgku amatlah cntk n menarik perhatian aku....hikhikhik
dptla aku jmpe ngn kwn2 aku dr kl tue....
ceria jer mereka.....time tu masing2 tgh mkn....
lepas makan jer adah ajak masuk lihat dlm umah...
besela pompuan msti nk masuk dlm umah, nk tgk katil pengantin,pelamin n sbgnye la...hikhik

Lepas g umah adah destinasi seterusnya adalah Behrang/tanjong malim....
Nk g tgk staff tunang aku yg kawen....
jauh gler perjalanan kami....
dr seri iskandar nk ke tapah.....
sampai sesat larat aku ngn tunang aku....fffuuhhhhh......
penat rasanya.....tp tunang aku lg penat sbb dia yg drive...hahahahha
cian kat dia...jahatnye aku nie....
aku nk drive dia xbg....huh.... xcaye aku leh drive kete le tue...hikhikhik

Walopun mcm tu, aku sonok sbb dpt tgk sawah....
wah2....mcm xpenah tgk sawah la plak kn2???
tp best gler ikot jln suasana kg....
rasa cantik sgt alam ciptaan Tuhan nie.....
SubhanAllah....
just bezanya lambt la nk sampai.....hikhikhik
sbbnye x ikot higway.....huhuhu


SubhanAllah.... cantik kan???

Sampai je kat Behrang n lalu plak depan poli.....
fuhhhh, teringat zaman blaja....
zaman g kuliah.....
tggu bas nk ke tanjong malim, nk balik ke ipoh......
Kenangan owh kenangan.....hikhikhik

Skrg nie plak dok poning cari umah staff nie.....
duk belok sini, dok belok sana....x jmpe2....
dh la tu, signboardnye kecik...
smpy tunang aku kata pki font bape la dowg nie.....huhuhu
tp di sbbkan nawaitu nk g gak, kami teruskan mencari umah....
tunangku tepon En Ali n tanya direction nk ke umah Ajim (pengantin laki)
Jauh gler umahnye..
amsuk smpy ke hutan2....
kiri kanan hutan....
kalo mcm nie mau xkuar mlm aku....eeeeeee....takowt.....huhuhu

Akhirnye setelah penat posing2 smpy poning2, kami sampai juga destinasi yg di tuju....
dekat pukol 6 ptg la....
kowg penah tgk org g kenduri kawen kul 6 ptg...
penah x??? msti xpenah kan....
nie la yg pertama, org x wat, tp kami wat...hahahahahahha
klaka kn....gelak r....hikhikhik

Kamibertolak balik ipoh sblm maghrib....
kami just singgah jap jerk....
utk melihat pengantin n wish selamat pengantin baru....
kakak tu plak baru jerk dapat keje.....
setlh 3 tahun menunggu...
bak kata suami dia rezeki nk kawen n jd isteri org....
suyukur alhamdulillah kehadrat Tuhan....

Aku sampai kat umah kul 9 mcm tuela...
kami benti solat maghrib kat Sungkai....
erm disebabkan kepenatan sgt, aku x dpt nk wat entry nie semalam....hikhikhik
penat sgt jln2, pusing2 sampay poning...hikhikhik

kalo kowg suke entry nie klik like ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan