Isnin, 6 Disember 2010

Alhamdulillah dah kuar wad

Sempena Maal Hijrah nie, aku rasa seronok...
ye la m.cik aku yg sakit n terlantar di Hospital Ipoh d benarkan balik....
aku tumpang gembira utk dirinye......
selama 4 hari dia masuk wad....
ramai gak hali keluarga yg dtg melawatnye di hospital.....

M.cik aku dah lama sgt sakit...
dia sakit cancer....
dah wat operation kemo n mcm2 lg, tp x sembuh lg....
myb cancer tue dh merebak ke seluruh badannya....
aku amat kesian melihatnye menderita sebegitu ghupe....
myb nie ujian yg Allah bg pd dirinya.....

Pada hari jumaat doktor dh tebuk lubang d belakang badannye....
kesian aku tgk, aku x snap la gmbr tue....
tp aku dpt rasakan kesakitan yg dialaminye....
doktor menebuk lubang tue utk sedut air yg terkumpul di paru2nyer keluar...
paru2 m.cik aku di penuhi dgn air, sbb tue m.cik aku sukar utk bercakap n rasa penat utk bersembang2....
doktor memberi alat bantuan penafasan pada dirinye....

Bile aku melihatnye aku terasa kesakitan yg di tanggung olehnye...
tp m.cik aku sorg yg tabah n kuat semangat sampay bertahan hgga ke ari nie....
dia cekal, walopun dia sakit, dia still mampu melayan kiter,percakapan kiter....
myb dia xnak kiter isau n sedih tgk keadaannya yg semakin memburuk....
tp aku bersyukur krna dia dibenarkan pulang kerumah....

Aku di rumah lebih selesa berbanding di hospital kn???
sempena Maal Hijrah aku mendoakan kesejahteraan dirinya....
semoga dia tabah n cekal atinye utk menempuh dugaan seberat ini....
m.cik aku memerlukan sokongan dr org yg berada di sekelilingnye...
Semoga m.cik cepat sembuh nyer.....

P/S : sempana Maal Hijrah nie, marilah sume baca ayat awal tahun n juga akhir tahun...
semoga pe yg dihajati n di impikan jadi kenyataan...amin......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan