Selasa, 3 Mei 2011

MASAK......

Assalamualaikum....

To all readers...
ade ke yang baca blog aku nie...hehehe
erm tak kisah la ade orang baca or tak blog aku nie...
aku saje je wat blog...
saje suke2....
blog nie boleh jadi tempat untuk aku luahkan perasaan aku nie...

Hari nie aku tension dan stress sangat2....
bukan ape stress pasal keje atau ape pon...
stress pasal MASAK...
sejak2 nak dekat kawen nie....
telingga aku asyik dengar perkataan MASAK ajer...
perkataan laen2 xde....
di sini bukan bermakna aku tak pandai masak....
untuk diri sendiri lepasla, untuk orang laen tak pasti la...
citarasa manusia ni berbeza.....

Pagi, petang, siang dan malam...
MASAK....MASAK....MASAK....huhuhuhu
aku bukan merungut....
tapi asyik dengar perkataan nie sampai naik bosan....
aku tau masakan seorang isterila yang dapat mengeratkan hubungan suami isteri...
aku faham....
tapi kalo duk ulang pagi, petang, siang, malam...
naik muak la aku...
tak de topik laen ker selain itu....

Ok...ok aku akan masak....
aku akan belajar masak...
aku akan usaha tambat hati suami aku, mertua,anak2 aku nanti....
bagila aku masa nak belajar masak dengan lebih baik...
bagi aku masa untuk belajar jadi isteri yang solehah...
don't push me...
i don't like....
kiter tak akan berjaya jika melakukan sesuatu dengan paksaan
dan tak ikhlas....

Kalo sume push aku,desak aku....
aku takut nanti ape pon tak jadi...
sebaliknya lain plak yang jadi....

p/s: kepada sesape yang nak kawen tue silalah belajar2 masak yerk...
tambatlah hati suami dengan masakan anda....
chayok2 raihan.....wish me luck u all...

kalo kowg suke entry nie silalah klik like

1 ulasan: