Sabtu, 20 November 2010

Kerja Oh Kerja..........................

Ade sapew2 yg msh tanam anggur??? or kontrak keje dah nk tamat???
atau ingin cari kerja lain????
erm disini ade penyelesaiannya...cewahh!!!!
sebenarnya aku pun xde jln penyelesaiannye...huahuahuahua

Ri nie aku saje nk buat entry ttg Kerja.... sbbnye aku pun xde kerja nk wat mlm2 nie...
so ape kate story sikit ttg isu kerja nie.....
skrg nie aku rasa btol2 ssh nk cari keje yg tetap n bersesuaian....
nk dpt keje kerajaan pun ssh...huhhuhuhu :(

Aku tgk ramai kwn2 aku yg xde kerja....
kalo ade pun kerja bidang terjon.... tau mksd kerja bidang terjon???
bkn kerja payung terjun tau....hikhikhik
mksdnye di sini blaja bidg laen kerja bdg laen....
xpayah cari jauh2, cth yg terdekat ade iaitu aku sendiri...hikhikhik

Aku baru jer pas baca post dinding kat fb k.eira....
dia kata dia bosan kejer....
blaja bidang laen keje bidang laen...
tp aku xtau la k.iera nie kerja kat maner???...huhuhu
utk k.iera keje je la dlu smntra nk dpt yg laen n yg lbh bik...huhuhu

Pandai la plak aku nasihat kat org, kat diri sndri x plak...hikhikhik
erm tp bkn utk k.iera jer tp utk peringtn aku juga n kwn2 kat luar sane tue...
bersyukur dgn ape yg Allah berikan, Insyallah rezeki kiter ade cume xtau bler....
Allah kan Maha Pemurah lg Maha pemberi Rezeki....

Erm aku pun keje yg maner ade jer dulu....
Janji ade fulus.....xkan nk mghrpkan org bg plak....
Mak Aii...seganla aku kalo mghrpkan org bg....huhuhu
g pun adik aku tgh study, segan la nk kaco mak n ayh
cukup2 la waktu aku sek n blaja dulu dowg yg support aku....huhuhuhu

Besela pompuan ni bnyk brg yg nk beli.....
Almaklumlah pompuan slalu di kaitkan dgn SHOPPING...huhuhu
dah tau xde duit tp nk shppg gak, sbb per.....
sbbnye meh kasi tau..... NAK LAWA....
kononnye lawa la sgt... tp mmg lawa pon huahuahua...
stop2 jgn pasan lawa lbh2...hikhikhik

Pompuan mstila kena lawa, jaga penampilan baru la kena sbg GAdIS, PEREMPUAN n seangkatan dgnye......hikhikhik
bile lawa n jaga penampilan brula kemas,ble kemas org suke, bile suke org ambik kerja...
sbb bile jaga penampilan n kemas merupakan stu bonus pd kiter sbb org akan pk kiter akan wat kerja dgn kemas n teliti..
ish nie dah masuk bab laen nie bkn bab keje tp bab msk temuduga...hikhikhik
sory merepek skit...
t aku bg tips cara2 g temuduga plak..hikhikhik

Mcm aku nie dh bnyk kali tukar pekerjaan...
ish2 tewuknye aku nie...
jgn pk yg bkn2...
aku tukar kerja bnyk kali bkn sbb aku kena pecat,kerja xbgs or pe....
aku kerja bgs pe...rajin,dgr kata, wat kejer pon ontime la....
nk MAMPUS kalo wat kerja maen2 n x ontime BISING la nnt org2 atsan....
aku plak jenis xsuke org duk bising2 nie....sblm dorg bising bik aku siapkan dulu...huhuhu
tp besela nasib org yg kerja
KONTRAK.....
bis jer KONTRAK ko nsb bik dptla smbg tp lau nsb xbpe bik.....
jwbnye GUD n BABAI....huhuhuhu cedih2, cian pun cian.... ;(

Erm skrng dh ujung2 thn 2010..........
kwn2 aku yg kerja kontrak msti dlm kerisauan.....
mst dok pening pale nk cari kerja yg laen...
tmbh2 kwn2 yg jd GSTT skrg....
dgr2 kabar thn dpn dah xde GSTT lg....

Kwn2 aku yg dh kerja pon duk sibuk2 pening pale....
termasukla aku nie.....
baik kwn2 aku yg kerja dulu ngn kwn2 aku yg kerja skrg nie...huhuhu
bkn pe, nk cari kerja yg tetap n lbh terjamin....
bkn mksdnyer kerja skrg nie x terjamin.....
tp nk yg lebih kukuh....

Erm nk dpt kerja kerajaan nie...
amat2lah payah.....
kena berusaha lebih skit n lebih lg....
dgr2 org slalu kata kerja2 kerajaan nie kena ade org dalam bru leh dpt???
btol ker mcm 2???
mkna nye kalo xde kabel xleh nk dpt ker???
sejauh mane kebenarannye???

Ade gakla kwn2 aku yg dah MALAS n FEDUP utk kerja kerajaan nie....
tp bg org tersyg n family aku kata jgn mudah putus asa....
slagi maner ade kosong isi ajer....
ade rezeki ade la xde rezeki mknenya blum lg la tue...
Yg pentg SABAR,TAWAKAL....
Insyallah ade cume cpt atau lmbt...
lgpun Allah x suke org yg cepat n mudah putus asa....


P/S : So pe tggu lg tingkatkan prestasi, usaha lebih lg n cayok2!!! n jgn lupa pd Allah...Dia yg memberi rezeki....Bersyukur ats nikmat yg deberikan-Nya pd kiter....
DOA : Ya Allah smga Engkau murahknlah rezeki hamba-hambaMu nie Sesungguhnya Engkaula Maha Pemurah lg Maha Pemberi Rezeki...AMIN.........................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan